Miss MORAVA jest górnopłatem klasycznej konstrukcji, przeznaczonym do holowania szybowców i latania rekreacyjnego. Do napędu można użyć silnika benzynowego o pojemności 30 ccm (dla latania rekreacyjnego) lub silnik 40-45ccm do holowania. Po niewielkich przeróbkach można również zamontować silnik o pojemności 50–60 ccm.
Konstrukcja modelu jest całodrewniana (balsa–sklejka), uzupełniona elementami laminatowymi i duralowymi. Dzielone, samonośne skrzydło i statecznik poziomy ułatwiają transport i przechowywanie. Skrzydło ma wykonane szczelinowe klapy, z mozliwością otwarcia o 90°. Dzięki swej powierzchni i wychyleniu mają wielką sprawność hamowania, wykorzystywaną przy holowaniu szybowców, do szybkiego wylądowania i powtórzenia startu.
Miss MORAVA dysponuje wielkim rozrzutem prędkości lotu, przy czym minimalna prędkość jest bardzo niska (nawet bez użycia klap) a model nie ma tendencji do przepadania.
Serwa lotek, klap i sterów sa zamontowane w uchwytach, umożliwiających ich wymontowanie z modelu. Ponadto serwa znajdują sie blisko sterowanych powierzchni sterowych dzięki czemu popychacze są w miarę krótkie.
Miss MORAVA jest dzięki swej koncepcji, użytemu profilowi i rozmiarom, spokojnym i stabilnym modelem, którym chętnie dla rekreacji latają również doświadczeni piloci. Dzięki wystarczająco dużej powierzchni sterów model jest dosyć zwrotny i umożliwia wykonywanie podstawowych figur akrobacyjnych.
Podstawowe cechy konstrukcji:
- całodrewniany kadłub konstrukcji sklejkowo-balsowej
- konstrukcyjne skrzydło
- model pokryty folią ORACOVER®
- laminatowa osłona silnika
- duralowe podwozie (kół nie ma w zestawie)
- sterowane koło ogonowe
- elementy kabiny z przeźroczystego materiału
- wyrób i galanteria wysokiej jakości
- kompletna, w pełni ilustrowana instrukcja
- zalecany napęd: silnik benzynowy 30-60cm
 2420mm
|
 1960mm
|
 7.5-8.5kg
|
 99.5dm2
|
 75.4-85.4g/dm2
|
 NACA4412
|
 W+K+L+KL+M
|
Zestaw nie zawiera: nadajnika, odbiornika, serw, zasilania, silnika, śmigła, kół
|